hits counter

7 Slimme Manieren om Je Google Ranking Flink te Verhogen!

Je google ranking maakt een enorm verschil in je bezoekers aantallen. Doorgaans krijgt plek 1 onder een woord rond de 30% van de google bezoekers, en plek 10 nog maar rond de 5%.

Google ranking is de plaatsing van een website in de zoekresultaten onder één of meerdere zoekwoorden.

Als je een goede titel in de zoekmachine op de eerste plek hebt, dan kan je zelfs 50% van de bezoekers krijgen. Wat is jouw gemiddelde google ranking en hoeveel bezoekers krijg jij? Wat is er voor jou mogelijk qua bezoekersgroei?

Hoe kan je je google ranking beïnvloeden?

Het algoritme van google verandert voortdurend. Op elk moment van de dag zijn ze er mee bezig.

Grote teams met de slimste programmeurs werken eraan om de zoekresultaten zo fijn mogelijk met de google gebruikers af te stemmen.

Google’s doel: de meest bevredigende pagina’s bovenaan krijgen

Als de bezoekers van Google tevreden zijn dan komen ze terug bij Google’s zoekmachine, en is de kans groter dat ze op een advertentie klikken. Dus Google verdient het meest als de meest bevredigende pagina’s bovenaan staan.

Dus wat doe jij? Jij gaat nadenken over hoe jij je bezoekers het meeste bevredigt, onder de zoekwoorden waar jij op gevonden wilt worden.

Dit zal je kans op een hoge Google ranking flink verbeteren.

dus heb je een pagina die over appels gaat? Denk dan na over wat mensen willen vinden die “appels” in Google zoeken, en verbeter aan de hand daarvan je pagina.

Je zou dus zeggen:

wie het meeste zijn bezoeker bevredigt wint, maar dat is helaas maar gedeeltelijk waar

Als het aan Google en de gebruiker lag was het zo, maar Google’s algoritme is simpelweg nog niet goed genoeg om te kunnen meten wat de bezoeker precies bevredigt.

Google kijkt bijvoorbeeld naar hoeveel kwaliteit links er op het world wide web naar jouw website toe linken.

Google ziet dit als een soort van bewijs dat anderen je waarderen.

De relevantie van je pagina wordt ook bekeken. Er moet meer dan één keer het zoekwoord in je tekst staan.

Of mensen je website waarderen wordt door heel veel signalen gemeten. Bijvoorbeeld of mensen direct weer terug gaan naar Google nadat ze jouw website hebben aangeklikt, hoeveel pagina’s ze bekijken, hoelang ze op je website blijven, en nog vele andere.

Probeer Google niet te bedriegen. Vroeger kon je google nog misleiden door automatisch heel veel links te laten bouwen of door heel vaak een zoekterm op je pagina te plaatsen.

Dit soort trucjes(blackhat) werken niet meer.

Google is erg goed geworden in manipulatie herkennen. En als ze het herkennen, dan  kan je uit de resultaten worden gehaald, of erg laag worden gezet.

Zelfs als je er mee weg komt loop je het risico dat ze in een korte tijd een aanpassing doen waardoor je alsnog in de problemen komt.

Video versie van de 7 slimme manieren om je ranking te verhogen

1 Focus je ook op de tweede of derde pagina van je website

Veel mensen focussen zich alleen op hun landingspagina. Dit is de pagina waar je bezoeker via de zoekmachine op binnenkomt.

De landingspagina is erg belangrijk. Maar er is een simpele manier om de gebruikerservaring op je site te verbeteren, en dat is door je te focussen op de pagina die er achter zit.

Een groot percentage van de mensen klikken in een korte tijd weg van je website, Google ziet dit als normaal, dit gebeurt namelijk op zowat elke website.

Waar een groot verschil wordt gemaakt is bij de mensen die blijven, de mensen die verder klikken naar andere pagina’s van je website. Deze mensen doen de gemiddeld gemeten gebruikerstevredenheid flink stijgen.

Dus, voer de onderstaande seo(search engine optimization) stappen niet alleen uit voor je landingspagina’s, maar ook alle andere pagina’s.

2 Zoek in de Amerikaanse Google je woord, en kijk naar de bovenste rankings

De Amerikaanse Google heeft VEEL meer gebruikers dan de Nederlandse, daarnaast heeft het veel meer websites.

Als gevolg is de concurrentie hoger wat betreft Google rankings. Daarnaast worden de websites beter gemeten door de vele bezoekers.

Dit betekent dat als je voorbeelden wilt van goede onderwerpen onder jouw zoekwoord, dat je het zoekwoord op z’n engels kunt intikken in Google.com voor voorbeelden.

Als je naar Google.com gaat moet je mogelijk rechtsonder op “Google.com gebruiken” klikken voor je de .com resultaten krijgt.

Het hoeft niet te betekenen dat de bovenste resultaten het beste zijn, ook de Amerikaanse Google werkt niet perfect. Je hebt namelijk veel grote websites met veel linkwaarde en autoriteit, waardoor ze hoge Google rankings hebben.

Toch is de Amerikaanse Google beter om inspiratie op te doen dan de Nederlandse wat betreft onderwerpen en ideeën.

3 Verbeter je titels en intro’s

Wat heeft je titel met je Google ranking te maken?

Nou, een heel groot percentage van de bezoekers bepaald aan de hand van een titel of ze je tekst gaan lezen. Bijna iedereen, want sla jij ooit een titel bovenaan een pagina over? Als jij dat doet dan ben je één van de weinigen.

De titel en de intro tekst(de eerste paar regels), daar moet je de aandacht van je bezoekers weten te pakken, anders kan je het vergeten.

Zie het als een boek die je mogelijk wilt lezen:

  1. Je hoort er over of ziet de titel waardoor je interesse is gewekt.
  2. Je leest de achterkant van het boek of de boekomschrijving op een webshop.
  3. Je maakt een inschatting over of het de moeite waard is om te beginnen met lezen.

Zo werkt het ook met films en vele andere dingen. We hebben weinig tijd dus moeten beslissingen maken.

Denk na over wat de interesse van jouw bezoekers kan pakken. Welke droom of oplossing zou je kunnen verwoorden in je titel? Of welke nachtmerrie kan je benoemen?

4 Brainstorm over wat mensen willen vinden, en voeg dat toe

Wie zijn jouw bezoekers of klanten? Wat zijn hun ambitie’s, hun verlangens, hun dromen en nachtmerries?

Hoe kan jouw website nog beter je zoekmachine bezoekers helpen?

Kan je extra tekst of services aanbieden waardoor je Google bezoekers zich 100% bij je thuis voelen?

Of als je dat niet kan, kan je dan wel links toevoegen om alsnog je bezoekers tevreden te stellen?

Misschien een apart voorbeeldje:

Als je een webshop hebt die paddenstoelen verkoopt en je wordt gevonden onder woorden zoals “paddenstoelen”.

Misschien kan je dan extra pagina’s toevoegen op je website met informatie over paddenstoelen. En misschien extra pagina’s over paddenstoelen recepten.

Hoe dan ook, denk na over wat mensen willen vinden, en geef het ze.

5 (Dubbele) Google ranking door: kopen, een extra website of advertentie’s

Deze is behoorlijk out of the box, maar wij gebruiken hem, en hij werkt goed.

Stel dat je een website hebt die bij je favoriete Google woord op 1 staat. Hoe krijg je dan meer bezoekers? Of wat nou als je op 2 staat en je concurrent is zo groot dat je zeker weet dat je ze nooit kan verslaan?

In dat geval kan je mikken op vaker onder hetzelfde woord gevonden te worden.

Je kan dit doen door een website over te kopen die hoog gevonden wordt onder je gewenste zoekwoord, en daar promoties toevoegen.

Of je kan dit doen door een website die goed gevonden wordt onder je gewenste woord, te vragen of je kan adverteren op de relevante landingspagina.

Als laatst kan je zelf nog een extra website beginnen. Je zou op deze website het thema van je website net op een andere manier kunnen benaderen. Je kan deze website puur mikken op Google rankings.

6 Maak jezelf niet gek over één woord

Je kan niet overal bovenaan staan.

Ik zit persoonlijk in tientallen verschillende markten en wat ik keer op keer zie is dat ik alsnog veel zou hebben verdient zonder mijn favoriete Google plaatsing.

Als je jouw favoriete zoekwoord pakt dan zijn daar waarschijnlijke vele variaties op waar mensen op zoeken. Waarschijnlijk zoeken mensen ook jouw favoriete woord met een plaatsnaam, “tips”, “bestellen”,of  “ervaringen” er achter geplakt.

In de meeste gevallen worden alle variaties en toevoegingen bij elkaar meer gezocht dan je doel zoekwoord bijéén. Dat zegt niet dat je doel zoekwoord onbelangrijk wordt, het zegt dat je niet je echte doel uit het oog moet verliezen: bezoekers krijgen die willen aannemen wat jij aanbiedt.

7 Durf te investeren.

Om iets ergens uit te krijgen, moet je durven te investeren.

  • Je tijd investeren in het verbeteren van je website.
  • Je tijd investeren in het verkrijgen van links
  • Je geld investeren in een link bouwer
  • Je geld investeren in een content schrijver
  • Je geld investeren in een SEO product

Dus je taak is eenvoudig maar niet per se makkelijk , investeer!

 

Geef een reactie:

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *